top of page

הראייה הטיפולית שלי

במשך שנים רבות ליוויתי תהליכי לידה. תהליכי לידה כוללים בתוכם שלביי טרנספורמציה בה האישה ברמה הרוחנית מתפרקת כדי להיוולד מחדש כיישות חדשה, כאמא.

ברמת שלביי הלידה, השלב הזה בלידה נקרא "שלב המעבר", שלב בו כאבי הלידה הם העזים ביותר, ציר רודף ציר, האישה מרגישה שכוחותיה אזלו והיא לא יכולה להמשיך יותר, ויש נשים שמרגישות ממש חוויות של קרבה למוות, פירוק של עצמות האגן, הגוף והנפש, תחושות של חוסר אונים אדיר.

כאשר האישה פוגשת בעצמה את כל אלה ומתמסרת לצונאמי הזה שהוא השלב הזה, מגיעים צירי הלחץ והתינוק יכול להגיח לעולם ולהיוולד כמו גם היישות האימהית שלה.

אלה הם תהליכי טרנספורמציה, תהליכים שכוללים בתוכם כניסה לבורות עמוקים של ייאוש ופחד. במשך שנים ליוויתי נשים בלידות שלהן והחזקתי עבורן את התקווה, את האמונה ביכולת שלהן לצלוח את השלב החשוך הזה.

גם בקליניקה, אני עדה ומלווה שלביי מעבר קשים כאלה. תהליכי טרנספורמציה שעלולים להחוות כמפחידים.


אני רואה את תפקידי שם כמאירה בפנס על החוזקות שלך, כאמא טובה שמאמינה ביכולות שלך לעבור את השלב הכי קשה בהשתנות שלך. פעמים רבות אני יושבת איתך שם בבור החשוך והמפחיד הזה, ורק מאפשרת לך להרגיש כמה זה מפחיד ובודד ועצוב. אבל משהו בי יודע שזה רק שלב שצריך לעבור בדרך לריפוי שלך. אני מאמינה שכשמשהו בתוכנו מסכים להכיר ולגעת עוד קצת ולחוות ולהתמסר לשלב הזה, משהו חדש נולד בתוכנו.

75 צפיות
bottom of page